سه شنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۳ ۱۴:۳۱
معرفی کامل رشته ورزشی کبدی:كبدی همان زو یك بازی ایرانی است. اصل و منشاء این بازی بومی و محلی است و این بازی نیاز به قدرت و مهارت داشته و كاملاً ساده و كم خرج می باشد و نیازی به محوطه بزرگ و وسایل بازی ندارد.

این بازی در تمام نقاط ایران معروف و مشهور است و مسابقات كبدی به طور عادی برگزار می شوند. قوانین این بازی با گذشت زمان تغییر و اصلاح گردیده است. كبدی از مسابقات آسیایی سال 1982 به صورت نمایشی و پس از آن جزء‌ مسابقات رسمی بازیهای آسیایی قرار گرفت.

تعریف كبدی :

كبدی در اصل یك بازی ایرانی است و به اسامی مختلف نامیده می شود، این بازی در گیلان شیرین دودو و در خراسان، گلستان و مازندران زو و در سیستان و بلوچستان كبدی نامیده می شود.

كبدی یك بازی كم خرج و یك بازی بیرون سالنی و سالنی پرتحرك است كه تركیبی از كشتی و راگبی است. برای گرفتن مهاجم یا فرار از دست حریف در این بازی به مهارت، انعطاف پذیری چابكی، استقامت، حضور ذهن و جرأت نیاز است.

قوانین و مقررات بازی :

1. هر تیم شامل 12 بازیكن (7 نفر بازیكن اصلی و 5 نفر بازیكن ذخیره) می باشد.

2. تعویض در بازی در مواقع تایم اوت پزشكی و تایم مربی مجاز می باشد و محدودیت تعویض وجود ندارد.

3. وقت بازی 2 وقت 20 دقیقه ای می باشد و در صورت تساوی دو تیم در پایان وقت قانونی پنج حمله از سوی دو تیم و اگر باز هم مساوی شدند حمله یك به یك پیگیری می شود، تا تیم برنده مشخص گردد.

4. وقت استراحت بین دو نیمه، 5 دقیقه می باشد.

معرفی کامل رشته ورزشی کبدی

كبدی تحت قوانین و مقررات زیر اجرا می شود:

زمین كبدی :

زمین بازی قطعه زمینی است مسطح با تشك تاتامی با ابعاد 10*5/12 متر برای مردان كه توسط یه خط میانی به دو قسمت تقسیم می شود،‌ هر نیمه از زمین 10 متر عرض و 6 متر و 25 سانتی متر طول دارد كه اندازة هر نیمه به عرض 8 متر و طول 5 متر و 50 سانتی متر است. تعاریف خطوط كبدی به شرح ذیل می باشد:

1- مرز : عبارت است از خطوط چهار طرفه محوطه زمین بازی كه به عنوان خطوط مانع در نظر گرفته شده اند، مثل DA/CD/BC/AB كلیه خطوط حداكثر به عرض 5 سانتی متر و از قسمت محوطه زمین بازی تشكیل می شوند.

2- خط میانی: MID LINE : این خط زمین بازی را به دو قسمت (25/6 برای مردان و 50/5 برای زنان) تقسیم می كند به اسم خط میانی یا پیروی. و یا شروع حمله نامیده می شود.

3- لابی LOOBY : هر یك از كناره های زمین بازی به صورت راهرو یا لابی به عرض 1 سانتی متر در نظر گرفته شده است.

4- خط باك یا حمله BAULK :باید از عرض كامل در فاصله 75/3 متر برای زمین مردان و در فاصله 3 متر برای زمین زنان باشد و كلیه خطوط نشان داده شده در شكل باید به طور واضح كشیده شوند و نباید بیشتر از 5 سانتی متر عرض داشته باشند.

5- خط امتیازی BONUS :از خط باك 1 متر و فاصله آن تا انتهای زمین 5/1 متر می باشد.

معرفی کامل رشته ورزشی کبدی

نكات مهم :

1. لازم است در هر طرف زمین به اندازة 4 متر فضای بیرونی در كنار و انتهای خطوط اختصاص داده شود.

2. سكوی نشستن : SITTING BLOCK

باید در فاصله 2 متر از انتهای خطوط قرار گیرد. این سكو باید به شكل مستطیل 8*1 متر برای مردان و 6*1 متر برای زنان باشد. در صورت عدم امكان فراهم ساختن سكو با چنین ابعادی، داور می تواند در مورد علامت گذاری و تعیین محل مناسب سكوهای محل نشستن تصمیم گیری نماید.

3. كبدی گفتن:

با صدای بلند و واضح، باید كلمه كبدی را به طور ممتد بازیكن مهاجم تكرار كند.

4. مهاجم:

كسی است كه وارد میدان حریف می گردد مهاجم قبل از اینكه به زمین یا میدان حریف برسد باید شروع به كبدی گفتن بكند.

5. حریف:

هر یك از بازیكنان یك گروه كه در محوطه زمین خود در مقابل گروه مهاجم در طرف دیگر زمین قرار می گیرند، حریف یا طرف مخالف گروه دیگر محسوب می گردند.

6. قطع:

قطع كردن صدای كبدی كلمه (كبدی كبدی) یا نفس گیری در طی بازی به معنی قطع
كردن محسوب می گردد. این عمل باید به طور ممتد كبدی ـ كبدی شروع شده و ادامه یابد تا زمانیكه مهاجم به زمین خود برگردد.

7. موفق شدن:

در صورتیكه مهاجم بدون نقض قوانین بازی با حریف تماس پیدا كند یا اگر قسمتی از بدن حریف با قسمتی از بدن مهاجم تماس پیدا كند و سپس مهاجم با زمین خود تماس پیدا كند، مهاجم موفق به كسب امتیاز شده است.

8. متوقف ساختن مهاجم:

در صورتیكه حریفان یا حریف بدون نقض قوانین بازی مهاجم را نگه داشته و او را در زمین خود متوقف سازند و به مهاجم اجازه رسیدن به زمینش را ندهند تا وی نتواند بازی را ادامه دهد، مهاجم متوقف شده شناخته می شود و یك امتیاز را از دست می دهد.

9. صحیح رسیدن به زمین:

در صورتیكه مهاجم پس از عبور از خط میانی، با هریك از اعضای بدن با زمین خود تماس پیدا كند و قوانین بازی را نیز نقض نكرده باشد و بازی را ادامه داده باشد وی صحیح به زمین خود رسیده است.

10. چنانچه مهاجم خط امتیازی را رد كند یك امتیاز می گیرد.

11. تماس پیدا كردن:

منظور از تماس پیدا كردن تماس مهاجم با حریفان یا لباس، كفش و مو یا هر یك از وسایل یا اعضای بدن آنها می باشد.

12. درگیری:

هنگامی كه مهاجم با حریف یا حریف با مهاجم تماس پیدا كند درگیری آغاز می گردد.

13. حمله:

هنگامی كه مهاجم وارد زمین حریف می شود حمله آغاز شده است.

14. حمله موفق:

اگر مهاجم حداقل یكبار هنگام زمان حمله از خط 75/3 متری (باك) عبور نماید و به زمین خود برگردد، حمله موفقیت آمیز انجام شده است.

معرفی کامل رشته ورزشی کبدی

نحوه بازی :

1. طرفی كه برنده شیر یا خط می شود، حق انتخاب زمین یا حمله را دارد و در نیمه دوم زمین باید عوض شود و طرفی كه مهاجمان خود را اول نفرستاده است باید حمله را آغاز كند. بازی در نیمه دوم با همان تعداد بازیكنانی كه در نیمه اول وجود داشته اند ادامه پیدا می كند.

2. در صورتیكه هر یك از قسمتهای بدن بازیكن با زمین خارج از محدوده تماس پیدا كند باید از زمین خارج شود اما هنگام درگیری اگر هر یك از قسمتهای بدن بازیكن یا بازیكنانی كه در محدوده زمین بازی است برخورد كند، وی نباید از زمین خارج شود (قسمت تماس باید در داخل محدوده زمین بازی باشد)

3. در صورتیكه بازیكن در زمان بازی از محدوده زمین بازی خارج شود، وی باید از زمین بازی خارج گردد یا سر داور با اعلام شماره بازیكن به وی دستور خروج از بازی را می دهد در این حالت صورت زده نمی شود و بازی ادامه می یابد.

4. مهاجم می بایست كلمه كبدی را به صورت بلند ادا كند چنانچه او نتواند كلمه مذكور را مكرر ادا كند داور او را با دادن تذكر بر می گرداند و حمله به تیم مقابل داده می شود.

5. پس از برگشت مهاجم به زمین خودش تیم مقابل باید بلافاصله مهاجم خود را روائه حمله نماید. اگر حمله را بیشتر از 5 ثانیه به تأخیر بیاندازد، سر داور حمله را به تیم مقابل میدهد. بنابراین هر تیم مهاجم خود را تا آخر بازی به نوبت به حمله می فرستد.

6. چنانچه مهاجم یا مهاجمین پس از یك اخطار، عمداً قوانین شماره 5 و 6 را نقض كنند داور یا سرداور بایستی برگشت او را اعلام كرده و یك امتیاز به حریف بدهد.

7. چنانچه افراد تیم مقابل، مهاجم را گرفتند و او با تلاش از چنگ آنها بیرون آید و خود را به زمین خودی رساند نبایستی دنبال شود. اما چنانچه مهاجم فقط حریف یا حریفان خود را لمس كرد باید دنبال شود و در زمین خودشان او را زمین گیر كنند تا 1 امتیاز بگیرند.

8. در یك زمان بیش از یك مهاجم نباید داخل زمین حریف شود، چنانچه بیش از یك مهاجم داخل زمین حریف شود، سر داور می بایست دستور دهد همه آنها برگردند و حمله را به تیم مقابل می دهد.

9. در صورت تكرار مورد 8، سر داور یا داور بایستی به آنها اخطار دهد و اگر علیرغم اخطار آنها این كار را ادامه دهند داور یا سرداور تمامی مهاجمینی كه به زمین حریف وارد شده اند و قوانین را نقض كرده اند به زمین خود برگردانده و حمله را به تیم مقابل می دهد.

10. چنانچه مهاجم هنگامی كه در زمین حریف است نتواند امتیاز كسب كند و هنگامی كه مهاجم نگه داشته شده است حریفان نمی دانند عمداً با بستن دهان مهاجم او را ساكت كنند. داور یا سرداور بایستی مهاجم را به زمین خود برگرداند و مدافع خطاكار را از زمین بازی اخراج كند و یك امتیاز به حریف بدهد.

11. هیچ حریفی نباید خودسرانه مهاجم را هل بدهد و از خط وسط خارج كند. (تنه قانونی مجاز است)

12. تا زمانی كه مهاجم به زمین خود نرسیده باشد هیچ یك از حریفان نباید با سطح زمین مهاجم تماس پیدا كند و تمامی بدن آنها باید در پشت خط میانی باشد.
اگر وی مرتكب چنین عملی شود در مورد او اعلام اوت می شود از بازی اخراج می گردد.

13. اگر حریف یا حریفانی كه از بازی بیرون شده اند از قانون شماره 13 تخطی كرده باشند، مهاجمی را بگیرند یا در هنگام گرفتن یا كمك به گرفتن مهاجم از قانون مذكور تخطی كنند در مورد مهاجم اعلام اوت نباید كرد و حریف یا حریفانی كه در زمین مهاجم هستند به زمین خود برمی گردند و فرصت حمله به تیم مقابل داده می شود.

14. چنانچه مهاجمی خارج از نوبت خود وارد زمین شود یا بازی را شروع كند، سرداور یا داور می بایست به او دستور برگشت و اخطار بدهند اگر به عقیده سرداور یا داور چنین ورودی به طور مداوم و مصرانه صورت گیرد وی به حریف مقابل یك امتیاز می دهد (چنین امتیازی می بایست حداقل پس از دادن یك اخطار به مهاجمین اعلام شود).

15. هنگامیكه یك تیم اخراج می شود یا تمام تیم حریف در بیرون زمین هستند و هیچ یك از حریفان حق دوباره بازی كردن را نداشته باشند می بایست امتیاز لونا كه دو امتیاز می باشد علاوه بر امتیازات كسب شده از سوی بازیكنان اخراج شده بدهند. بازی ادامه می یابد و تمامی بازیكنان دو گروه ظرف مدت 10 ثانیه وارد زمینهای خود می شوند و در غیراینصورت سرداور یا داور می بایست یك امتیاز به حریفان بدهند و سپس چنانچه تیم وارد زمین نشود سرداور یا دارو برای هر 5 ثانیه یك امتیاز می بایست بدهد. در نتیجه بازی تا آخر به همین
ترتیب ادامه می یابد.

16. چنانچه به مهاجمی در برابر یك بازی خطرناك اخطار داده شود و یا به هر طریقی از سوی تیم خود راهنمایی شود سرداور یا داور می تواند بازیكن خاطی را دیسكالیفه نماید و 2 دقیقه یا بیشتر از بازی اخراج نماید.

17. چنانچه امتیازات دو تیم یكسان باشد قانون پنج حمله ای اجرا می شود. از هر تیم 5 نفر مهاجم انتخاب می شود و به ترتیب حمله (حمله اول مهاجم از تیمی كه برنده سكه بوده انجام می شود) انجام می شود و در صورت قطع كردن خط باك توسط مهاجم منجر به كسب امتیاز می شود و مدافعین هفت نفر كامل هستند، اگر باز هم مساوی شدند قانون حمله ناگهانی اعمال می شود.

18. در سیستم لیگ طرفی كه برنده است صاحب دو امتیاز لیك می شود و طرف بازنده هیج
امتیاز لیگ كسب نمی كند. در صورتیكه دو تیم مساوی شدند هر دو طرف یك امتیاز كسب خواهند كرد.

19. اگر نور سالن و زمین كافی نباشد یا باران شدیدی ببارد یا بنا به هر دلیل دیگری در ادامه مسابقه اختلال پیش آید و مسابقه تا آخر ادامه نیابد، چنین مسابقه ای می بایست دوباره برگزار شود. در صورت توقف موقتی مسابقه، باید مسابقه ادامه یابد.

20. مربیان و سرپرستاران تیمها نباید از روی نیمكت بلند شده و سر و صدا نمایند بلكه در وقت تایم اوت و در دو نیمه تیم خود را راهنمایی نماید چنانچه از قانون تخطی نمایند اخطار و جریمه خواهند شد

منبع : delgarm.com



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 181
برچسب ها :

تاريخ : سه شنبه 13 آذر 1397 | 17:15 | نویسنده : admin |

باربیکیو ذغالی و گازی | خرید باربیکیو گازی ذغالی | فروش باربیکیو گازی ذغالی

 باربیکیو زغالی و گازی یکی از انواع باربیکیو است که قابلیتی دوگانه دارد ؛ یعنی  می تواند با زغال ، گاز شهری ( گاز مایع ) کار کند . 
اگر شما از آن دسته افراد علاقه مند به سیخ کشیدن و کباب کردن گوشت ، مرغ ، ماهی و... در منزل و خارج از آن هستید ، می توانید از کباب پز های دوگانه زغالی و گازی استفاده کنید .


از کباب پز های زغالی و گازی می توانید در فضای منزل ( حیاط ، حیاط خلوت ، تراس ، بالکن و ... ) و بیرون از منزل استفاده کنید .
این باربیکیو در خانه با گاز شهری و در فضای بیرون ، با زغال کار می کند . مزایا و معایب آن ، مزایا و معایب هر دو نوع کباب پز گازی و کباب پز زغالی را در بر می گیرد که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم .

مزایای کباب پز دوگانه زغالی و گازی

1. از مهمترین مزایای این نوع باربیکیو می توان به قابلیت استفاده ی آن در هر مکانی اشاره کرد ؛ یعنی شما در مکان هایی که به گاز دسترسی دارید و هم در مکان هایی که فاقد این دسترسی هستید ، می توانید از این باربیکیو استفاده کنید . 
2. این کباب پز ها در صورت کار کردن با گاز شهری ، دود کمی تولید می کنند ، فاقد آلودگی می باشند و فضای اطراف را به اندازه ی زغال کثیف نمی کنند . در صورت کثیف شدن فضا ، به آسانی می توان آن را تمیز کرد . 
3. سرد و گرم شدن این باربیکیو در صورت استفاده از گاز شهری ، مدت زیادی به طول نمی انجامد . 
4. باربیکیو های دوگانه زغالی و گازی دارای تنظیم کننده درجه حرارت می باشند . 
5. در صورت به کار بردن این کباب پز ها در فضای بیرون ، می توانید از کباب دودی نیز بهره مند شوید .

معایب کباب پز دوگانه زغالی و گازی

1. برای روشن و خاموش کردن این کباب پز ها در خارج از منزل و جایی که فاقد گاز باشد ، باید از زغال استفاده کنیم که وقت بسیار زیادی لازم دارد .
2. زغال دود زیادی تولید می کند و باعث آلودگی فضای اطراف می شود . 
3. تمیز کردن باربیکیو های دوگانه در محیط بیرون ، کاری دشوار و وقت گیر است .
4. باربیکیو های دوگانه در صورت کارکردن با گاز شهری ، حرارت زیادی ندارند ؛ به همین علت ممکن است کباب ، کیفیت کباب پخته شده بر روی زغال را نداشته نباشد .

 

سخن پایانی

هماطور که مشاهده فرمودید ، کباب پز های زغالی و گازی ، قابل استفاده در هر مکانی می باشند . دوگانگی این کباب پز ها باعث شده است که طرفداران زیادی داشته باشند . قیمت آنها نیز به ابعادشان بستگی دارد .
امیدواریم مطالعه ی این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد . برای مشاهده قیمت باربیکیو ذغالی و گازی ، می توانید به فروشگاه آریانا فایر مراجعه فرمایید .

 منبع : arianafire.com



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 185
برچسب ها : باربیکیو,ساخت باربییو , باربیکیو آجری , باربیکیو ذغالی, باربیکیو گازی, قیمت باربیکیو,

تاريخ : سه شنبه 13 آذر 1397 | 17:04 | نویسنده : admin |

پیام کی‌روش به بهانه خداحافظی سید جلال حسینی از تیم ملی فوتبال
 نسخه چاپی نسخه چاپی
سرمربی تیم ملی فوتبال به بهانه وداع سید جلال حسینی از تیم ملی پیامی را منتشر کرد.

به گزارش بانک ورزش،  و به نقل از سایت رسمی فدراسیون، به دنبال خداحافظی سید جلال حسینی از بازیهای ملی، کارلوس کی روش پیام زیر را منتشر کرد.

متن پیام به این شرح است:
از جلال عزیز به خاطر اینکه قسمت عمده‌ای از دوران بازیگری بین المللی خود را در تیم ملی و با شخص بنده به عنوان سرمربی تقسیم کرد، تشکر می‌کنم. برای من این افتخار بزرگی بود. من همیشه شما را به عنوان بهترین کاپیتانهایی که با او کار کردم، یک فرد حرفه ای و بی نظیر، یک کاراکتر وفادار و بسیار بزرگ که همیشه برای تمامی بازیکنان درون و بیرون زمین یک الگو بود به خاطر می آورم.

حتی فراتر از 115 بازی بسیار تاثیرگذار برای تیم ملی. شما یک الگوی بسیار فوق العاده برای تمام بازیکنان ایرانی و تمام بازیکنانی که بعد از تو آمده اند و خواهند آمد خواهی بود. برای شخص بنده باعث افتخار بود که توانستم این ها را به چشم ببینم. از تو ممنونم.

منبع : bankvarzesh.com



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 194
برچسب ها : کیروش , تیم ملی , فوتبال , سید جلال حسینی ,

تاريخ : سه شنبه 13 آذر 1397 | 16:58 | نویسنده : admin |


صفحه اصلی
ورزش
توپ و تور
دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹
راه‌یابی تیم ملی بسکتبال ایران به جام جهانی
همشهری آنلاین: تیم ملی بسکتبال ایران با پیروزی برابر فیلیپین در پنجره پنجم رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ۲۰۱۹ چین، سهمیه حضور در این مسابقات را از آن خود کرد.

تيم ملي بسكتبال
به گزارش مهر، پنجره پنجم رقابت‌های بسکتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۱۹ چین امروز، دوشنبه ۱۲ آذر، برای تیم ملی بسکتبال ایران و با برگزاری دیدار برابر فیلیپین بسته شد. در این دیدار که به میزبانی مانیل برگزار شد، ملی پوشان بسکتبال کشورمان با نتیجه ۷۸ بر ۷۰ برابر میزبان خود به برتری دست یافتند.  

تیم ملی بسکتبال ایران که پیش از این ۶ دیدار خود در انتخابی جام جهانی را با برد پشت سر گذاشته بود، با کسب پیروزی برابر فیلیپین سهمیه این رقابت ها را از آن خود کرد.  

برتری مقابل فیلیپین در دیدار امروز در حالی برای بازیکنان تیم ملی بسکتبال ایران به دست آمد که آنها در دیدار رفت موفق به شکست فیلیپین شده بودند. دیدار رفت تیم های ایران و فیلیپین در رقابت های انتخابی جام جهانی سه ماه پیش،  در چارچوب پنجره چهارم این رقابت ها و در تهران برگزار شد. در آن دیدار تیم ملی بسکتبال ایران بازیکنانی مانند صمد نیکخواه بهرامی، حامد حدادی، ارسلان کاظمی و سجاد مشایخی را در ترکیب داشت و در مقابل فیلیپین هم برخی بازیکنان کلیدی خود را به دلیل محرومیت و مشکلاتی در دیدار برابر استرالیا ایجاد کرده بودند، در اختیار نداشت.  

برای دیدار امروز اما شرایط دو تیم کاملا متفاوت از دیدار رفت بود طوریکه ایران در ترکیب خود بازیکنان کلیدی و تاثیرگذارش را نداشت در حالیکه فیلیپینی‌ها از ترکیب کامل بهره می‌بردند.  

در هر صورت با پیروزی برابر فیلیپین، تیم ملی بسکتبال در فاصله یک پنجره مانده به پایان رقابت‌های انتخابی جام جهانی، سهمیه این بازی‌ها را از آن خود کرد.

تیم ملی بسکتبال ایران پیش از دیدار امروز ۹ دیدار خود در مسابقات انتخابی جام جهانی را برگزار کرده و طی آن موفق به کسب ۶ پیروزی شده و نتیجه سه دیدار برابر عراق،  ژاپن و استرالیا را هم واگذار کرده بود.

 منبع  :hamshahrionline.ir



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 174
برچسب ها : ورزش, توپ , تور , جام جهانی,

تاريخ : سه شنبه 13 آذر 1397 | 16:49 | نویسنده : admin |

معرفی خطرناک ترین و قوی ترین رشته های رزمی

در اینبخش خطرناک ترین و قوی‌ترین رشته هاي رزمی رابه شـما معرفی می‌کنیم، رشته هاي ورزشی سنگین کـه هر شخصی توان آموختن آنها را ندارد، رشته هایي کـه ضربات مرگبار و فوق سنگین آنها برای همه ی آشنا اسـت. از فول گرفته تا جیت کاندو رشته اي کـه مرحوم بروسلی آنرا اختراع کرد تمام ورزش هاي مرگ بار را معرفی میکنیم، در ادامه با مجله پارس ناز همراه بمانید.

رشته رزمی بوکاتور – Bokator

این هنر رزمی مردم کامبوج در میادین نبرد استفاده می شد ودر حقیقت معادل شکست یک شیر اسـت.دراین روش رزمی و با کمک سلاح ها و ضربات وارده بـه اسانی می توان چندین نفر را از پای درآورد.

رشته رزمی کمباتو – Combato
اگرچه این هنر رزمی دیگر استفاده نمی‌شود اما نوعی هنر رزمی مرگبار بود کـه در جنگ جهانی دوم توسط نیروهای مسلح کانادا بکار برده می شد.

این روش کـه توسط بیل آندروود ودر سال 1910 خلق شده بود، باعث شد پس از جنگ نیروهای بسیاری تدریس آن رابه ارتش خود خواهان شوند. اما از آنجاییکه کمباتو بسیار خشن بود بیل از اینکار امتناع کرد و روش دیفندو راکه متمدنانه تر بود را خلق نمود.

رشته رزمی جیت کان دو – Jeet Kun Do

این هنر رزمی ترکیبی توسط بروس لي ودر پاسخ بـه هنرهای رزمی دیگر خلق شد. او تصور میکرد کـه اگرچه هنرهای رزمی دیگر جذاب بودند اما در حقیقت کارآمد نبودند.

رشته رزمی شیپالجی – Shippalgi

این هنر رزمی کـه در سه بخش – اعتماد، ضربه و تکه تکه شدن – وجوددارد، صدها سال اسـت کـه توسط ارتش کره استفاده میشود. با این تفاوت کـه بر خلاف روشهای دیگر کره اي بر تکنیک هاي مبارزه تاکید دارد نه جذابیت هاي هنرهای رزمی.

رشته رزمی کاپوئرا – Capoeira
اگرچه این هنر رزمی امروزه تنها نمایش تناسب بدن و مهارت اسـت اما در حقیقت یک هنر رزمی بود کـه صدها سال پیش در گتوهای بردگی برزیل متولد شد. این تکنیک در حقیقت بـه بردگان کمک می‌کرد در برابر حمله دشمن خودرا آزاد کنند. لگدهای پرقدرت و حرکات هوشمندانه کـه همانند رقص بنظر می رسیدند بـه بردگان این فرصت را می دادند تا در خفا تمرین کنند.

تاریخچه و روش خطرناک این هنر باعث شد کـه در دوره اي از تاریخ در برزیل ممنوع شود وحتی امروزه هم در عده اي از بخش هاي برزیل ممنوع اسـت. اگر بازی تیکن را در پلی استیشن بازی کرده باشید قطعا حرکات جذاب شخصیت «ادی» رابه خاطر دارید کـه از روی سبک کاپوئرا ساخته شده بود.

رشته رزمی کاجوکنبو – Kajukenbo

یک هنر رزمی موثر کـه دربخش جنایی پالاما در هاوایی متولد شد و با ترکیب تکنیک هاي موثر بـه مردم محلی این امکان را می داد تا در مقابل گروه هاي گانگستری و سربازان مست نیروی دریایی کـه بـه زد و خورد علاقه داشتند، مقابله کنند.

رشته رزمی روش مبارزه کیسی – Keysi

روش مبارزه کیسی کـه توسط جاستو دیه گو سرانو ودر نتیجه مبارزات خیابانی اش در اسپانیا پدید آمده، در حقیقت برای دفاع از خود در برخورد با مبارزان خیابانی استفاده میشود. این روش درسال هاي اخیر شهرت یافته و حتی در فیلمهای بتمن هم نمایش داده میشود.

رشته رزمی سامبو – Sambo
سامبو یک روش مرگبار و ترکیبی از حمله و کشتی اسـت کـه در اوایل سال هاي ۱۹۲۰ برای ارتش سرخ پدید آمد. این روش در حقیقت برای تقویت نیروی مقابله ارتش شوروی ایجاد شد.

اما با افزایش جرم و جنایت دولت آن رابه گاردهای امنیتی و نیروهای دولتی هم آموخت. بهمین دلیل اسـت کـه در روسیه سرقت از بانک گزینه جالبی نیست.

رشته رزمی لمس مرگبار – Dim Mak
لمس مرگبار یک روش رزمی باستانی اسـت کـه با سوزن هاي مخصوص بـه نقاط حساس بدن حمله میشود. این حملات میتواند بـه بیهوشی و یا حتی مرگ قربانی ختم شود.

شاید خطرناک ترین بخش این روش این باشد کـه تعداد زیادی از افراد قدرت آنرا دستکم گرفته و حتی نمی‌دانند کـه این روش تا چـه حد مرگبار اسـت.

رشته رزمی کیوکوشین – Kyokushin
این هنر رزمی در واقع یک سبک در کاراته اسـت اما برپایه عقاید فلسفی چون رشد فردی، نظم و احترام، ایجاد شده اسـت. این روش یکی از دشوارترین روشهای رزمی اسـت زیرا دو طرف آن چنان بـه هم نزدیک شده کـه بـه سختی می توان تکنیک دفاعی بکار برد. تعریف این روش چنین اسـت:

در حقیقت مبنای این روش مبارزه صرف اسـت، بدون مبارزه هیچ مدرکی وجود ندارد، بدون مدرک اعتمادی وجود ندارد و بدون اعتماد، احترامی وجود ندارد.

رشته رزمی بوجوکا – Bojuka
این روش مبارزه ترکیبی، همانند هنرهای رزمی غیرورزشی دیگر، در دهه 90 و توسط تام شرنک ایجاد شد و بر دریافت امتیاز یا روش صحیح انجام تکنیک ها، تمرکز نمیکند.

هدف این روش این اسـت کـه مبارزان دفاع کننده از خود در مبارزات خشن، بـه هر روشی از خود دفاع کنند و برخلاف روشهای دیگر این لیست، از حداقل نیروی منطقی استفاده میکند.

رشته رزمی سیلات – Silat
این هنر رزمی از مالزی می‌آید. اگر توجه کرده باشید اغلب هنرهای رزمی این لیست با توجه بـه باورهای اخلاقی یا فلسفی ایجاد شده اند، در حالیکه سیلات تنها درباره خشونت اسـت.

اگرچه درباره پیدایش و هویت این هنر هنوز بحث می‌شود اما هدف آن بیرون کشیدن نقاط ضعف طرف مقابل و حداکثر استفاده از آنهاست.

رشته رزمی کونگ فو – Kung Fu

کونگ فو در حقیقت واژه اي برای توصیف تمام هنرهای رزمی چینی اسـت. اگرچه این هنرها ممکن اسـت روشهای مختلف داشته باشند اما همه ی انها بر قدرت زیاد و سرعت تمرکز دارند. کونگ فوی چینی مبنای هنر رزمی جیت کان دو بود کـه بروس لي آنرا خلق نمود.

رشته رزمی سیستما – Systema

یک روش مبارزه مرگبار کـه توسط نیروی ویژه روسیه استفاده شده و همانند کراو ماگا، هدف اصلی آن این اسـت کـه با سرعت و نیروی هرچه بیشتر بطرف مقابل فشار وارد نمود.

رشته رزمی جوجیتسو برزیلی – Brazilian Jiu Jitsu

جوجیتسو برزیلی زمانی در سراسر جهان شهرت یافت کـه رویس گریس در نخستین، دومین و چهارمین مسابقات قهرمانی اول شد. رمز موفقیت این روش مبارزه زمینی و تسلط بر طرف مقابل اسـت، تا حدی کـه او نتواند واکنش نشان دهد.

رشته رزمی موآی تای – Muay Thai
این روش کـه بدلیل ضربات سریع آرنج و زانو، «هنر هشت عضو» نامیده میشود، یک هنر رزمی دفاعی خطرناک اسـت کـه از تایلند برمی خیزد، کشوری کـه بدلیل داشتن مبارزات خشونت آمیز شهرت دارد.

از بهترین مثال‌هاي این رشته رزمی می توان بـه فیلم‌هاي بسیار زیبای هنرمند رزمی کار یعنی «تونی جا» «Tony Jaa» اشاره کرد کـه در طی سال هاي اخیر بسیار مورد توجه واقع شده اند.

رشته رزمی کاپو کویالوآ – Kapu Ku’ialua
این هنر رزمی هاوایی کـه لوآ هم نامیده می‌شود بر شکست استخوان ها، فشار بر مفاصل و حتی مبارزه در آب تمرکز دارد. معنای نام این هنر «دو ضربه» اسـت.

علاوه بر این کـه در نبردها تاریخ طولانی دارد، شرکت کنندگان آن بـه کارهای مختلفی دست می‌زنند. از جمله این کـه کل بدن رابا روغن نارگیل می پوشانند تا در نبرد کسی نتواند انها را شکست دهد. .

رشته رزمی باکوم – Bacom

باکوم یا واکون یک هنر رزمی پرویی اسـت کـه در خیابان هاي لیما متولد شد. این هنر رزمی ترکیبی از هنرهای رزمی دیگر بوده و حداکثر ضربه و فشار رابه طرف مقابل وارد میکند. از آنجاییکه در آن از سلاح هاي مخفی و فریب کاری هم استفاده می‌شود، ممکن اسـت در آن مرگ و میر هم مشاهده شود.

رشته رزمی آرنیس – Ais
یک هنر رزمی فیلیپینی کـه کالی یا اسکریما هم نامیده میشود و همانند هنرهای رزمی دیگر این لیست بر نظم و ارزش هاي اخلاقی تاکید دارد. یکی از مشخصه هاي آن استفاده از چوب اسـت.

اگرچه در طول تاریخ از سلاح هاي تیزی کـه کمی از چاقو بزرگ‌تر بود هم استفاده می شده «همانگونه کـه از کلمه مالزیایی کالی مشخص اسـت».

رشته رزمی پیوجیلیزم – Pugilism

این ورزش رزمی کـه بوکس هم نام دارد بـه شکلهای مختلف در سراسر جهان انجام میشود. از آنجاییکه هدف اصلی این مبارزه سر طرف مقابل اسـت، بنابر این بسیار خطرناک محسوب می‌شود و حتی در تعداد زیادی از کشور هـای جهان در قرن هجدهم ممنوع بود.

رشته رزمی والی تودو – Vale Tudo
یک ورزش رزمی تن بـه تن در برزیل کـه در زبان پرتقالی «همه ی چیز جریان دارد» معنی میشود. این روش قوانین محدودی داشته و از تکنیک هنرهای رزمی مختلف استفاده میکند.

تنها مشکل این اسـت کـه این هنر بسیار خطرناک و خونین اسـت کـه اغلب در رسانه ها سروصدا بپا میکند. بهمین دلیل اغلب بـه صورت زیرزمینی انجام می‌شود.

رشته رزمی نینجوتسو – Ninjutsuاین هنر رزمی کـه توسط نینجاهای ژاپنی انجام می شد، بر مبارزات غیرقانونی، جاسوسی و ترور تمرکز داشت. حتی مبارزان آنرا بیگانه می نامیدند. مبارزات نینجایی همواره یکی از جذاب ترین مبارزات در نزد مردم عادی بوده اسـت.

رشته رزمی تند و خشن – Rough and Tumbleیکی از معدود روشهای مبارزه بومی ایالات متحده کـه در زمان انقلاب کشور آمریکا بعنوان یک روش خشن شهرت داشت. دراین چالش خشن، روشهای وحشتناکی چون ضربه بـه چشم تا زبان طرف مقابل انجام می شد. شاید تعداد معدودی از روشهای این لیست از لحاظ خشونت با این روش برابر باشند.

رشته رزمی لاین – LINE
لاین یک روش مبارزه مرگبار اسـت کـه مخفف مبارزه خطی مشارکتی عصبی می باشد ودر دهه ۹۰ توسط تفنگداران نیروی دریایی ایالات متحده استفاده می شد.

هنوز هم اغلب نیروهای ویژه این کشور این روش رابه کار می‌برند. انعطاف پذیری این روش باعث کـه درسال هاي اخیر هم ارتش سپاه تفنگداران ایالات متحده آن رابه کار بگیرند. از آنجاییکه دراین روش اغلب طرف مقابل کشته میشود بنابر این نمیتوان در عملیات صلح طلبانه آن رابه کار برد.

رشته رزمی کراو ماگا – Krav Maga
تعجبی ندارد کـه مرگبارترین و موثرترین هنر رزمی جهان از یکی از مشکل سازتزین قسمت هاي جهان برمی خیزد. کراو ماگا یک هنر رزمی غیر ورزشی اسـت، بـه این معنا کـه سلامت طرف مقابل مهم نیست، و توسط نیروی دفاعی اسرائیل خلق شده اسـت.

درحقیقت در ابتدا هدف این مبارزه مرگ دشمن نبود. بهمین دلیل دراین روش تکنیک هایي استفاده می‌شود کـه حداکثر درد و فشار را برطرفِ مقابل وارد نماید ودر اغلب موارد جان وی را میگیرد.

منبع : parsnaz.com



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 198
برچسب ها : ورزش , ورزش رزمی ,

تاريخ : سه شنبه 13 آذر 1397 | 16:50 | نویسنده : admin |

در این مطلب 0 تا صد زندگی و حرفه امید ابراهیمی بازیکن تیم باشگاهی استقلال و هم چنین بازیکن تیم ملی در جام جهانی 2018 رابه شما میگوییم، امید ابراهیمی در تیم هاي باشگاهی بزرگی همچون سپاهان و استقلال توپ زده است. امید ابراهیمی زرندینی متولد 25 شهریور سال 1366 در نکا مازندران است او بازیکن فوتبال است که در تیم استقلال در پست هافبک دفاعی و میانی بازی می‌کند.

دوران باشگاهی امید ابراهیمی

امید ابراهیمی بجز استقلال مدتی نیز در باشگاه فوتبال بانک ملی بازی می‌کرد. او درسال 88 به باشگاه فوتبال شهرداری بندرعباس رفت. او یک فصل دراین باشگاه در لیگ دسته یک حضور پیدا کرد.

امید ابراهیمی در تیم سپاهان

امید ابراهیمی درسال 1389 با قراردادی 3 ساله به باشگاه فوتبال سپاهان اصفهان پیوست و بعد از پایان قراردادش آنرا تمدید کرد. او 4 فصل برای این باشگاه بازی کرد.

بیوگرافی امید ابراهیمی و مصاحبه و زندگی شخصی +عکس همسر و فرزندش

امید ابراهیمی در تیم استقلال

این بازیکن درسال 1393 قراردادی 1 ساله با باشگاه فوتبال استقلال نوشت و بعد از پایان قراردادش آنرا تمدید کرد. ابراهیمی در اولین فصل حضور در استقلال به یکی از بهترین بازیکنان این تیم تبدیل شد و توانست جای خالی جواد نکونام را پر کند. او اولین گل خودرا برای این تیم از روی ضربه ایستگاهی و با ضربه اي زیبا به تیم سایپا زد.

او در دوران حضورش در تیم استقلال یکی از موثرترین بازیکنان خط میانی دراین تیم بودو در استقلال بدلیل جنگنده بودنش به او لقب فرمانده داده بودند. او سابقه گلزنی را در شهراورد تهران دارد. ابراهیمی درسال 1396 با شکستن رکورد مجتبی جبای به بهترین هافبک گلزن تاریخ تیم استقلال تبدیل شد.

امید ابراهیمی و دوران ملی و بازی در تیم ایران

او در تاریخ 19 اذر سال 1391 اولین بازی خودرا تحت نظر کارلوس کی روش در مقابل عربستان سعودی در مسابقات غرب اسیا درسال 2012 انجام داد. او در تاریخ دی سال 1393 توسط کارلوس کی روش به ترکیب ایران در جام ملت هاي آسیا 2015 فراخوانده شد ودر بازی با سیرالئون اولین بار بازوبند کاپیتانی به دست کرد.

بیوگرافی امید ابراهیمی و مصاحبه و زندگی شخصی +عکس همسر و فرزندش

امید ابراهیمی و جام جهانی 2018 روسیه

او در باز ایران در مقابل مراکش توانست بازی خوبی به نمایش بگذارد و با این که بازیکنان دیگر مانند سردار آزمون و مسعود شجاعی بسیار ضعیف بازی کردند، ولی این بازیکن باز بازی خوب و دفاعی خود توانست تا حدی اشتباهات آنان را هم جبران کرد.

مصاحبه ای خواندنی با امید ابراهیمی بازیکن استقلال

امید ابراهیمی گفت که هرگز در مورد جدایی‌اش از استقلال حرفی نزده است و دوست دارد دراین تیم بماند.

از دربی شروع کنیم. واقعاً چه اتفاقی افتاد که بازی رابا آن نتیجه سنگین واگذار کردید؟

حقیقتش را بخواهید من اصلاً دوست ندارم در مورد گذشته صحبت کنم و فکر میکنم باید نگاهمان روبه آینده باشد. من فکر می کنم هر تیمی ممکن است روز بد داشته باشد و ما هم در بازی با پرسپولیس روز بدمان بود ولی بعد از بازی همه ی بازیکنان و کادر فنی هم سوگند شدیم که در ادامه فصل برای موفقیت استقلال و شاد کردن دل هواداران تیممان بازی کنیم.

چطور توانستید بعد از دربی ازآن شرایط خارج شوید و خیلی زود به مسیر موفقیت برگردید؟

راستش را بخواهید درست بعد از بازی با کادر فنی و البته خود بازیکنان باهم جلسه گذاشتیم و گفتیم نه کاری به نتایج بازی‌هاي دیگر داریم و نه به انتقادهایی که در رسانه‌ ها می شود و فقط باید برویم و بهترین بازی‌هایمان را انجام بدهیم. در هفته بعد از دربی انتقادهای زیادی به ما شد اما ما هم سوگند شدیم که در ۴ بازی باقیمانده تا پایان فصل و البته بازی فینال جام حذفی برویم و بهترین عملکردمان را داشته باشیم.

تو بعنوان یک هافبک دفاعی با 9 گل زده آمار فوق‌العاده‌اي را در گل زنی از خود بجای گذاشته‌اي. دراین باره توضیح میدهی؟

من در هر بازی تلاش می کنم وظایفی که آقای مظلومی به من سپرده است رابه بهترین شکل ممکن انجام بدهم. به هرحال من هم قبول دارم که گل زدن بخش شیرینی از کار یک فوتبالیست است اما خدا میداند وقتی گل میزنم به بیشتر از این که برای خودم خوشحال شوم برای موفقیت استقلال خوشحال میشوم. این که بازیکنان جوان در ترکیب استقلال جا افتاده‌اند، می تواند نمره قبولی برای کار پرویز مظلومی دراین فصل باشد؟

صد در صد همین‌طور است. البته من این را بگویم که بازیکنان جوان استقلال حتما باکیفیت هستند که توانسته‌اند در ترکیب استقلال جا بیفتند و انها درکنار نیروی جوانی نیاز دارند کمی با تجربه تر بشوند. چیزی که مهم است این است که تمام بازیکنان ما چه جوان و چه با تجربه هم سوگند شده‌اند که بهترین نتایج را در پایان فصل بگیریم.

قبل از بازی با سایپا فکر می کردی که بتوانید در پایان بازی صدر جدول را پس بگیرید؟

راستش را بخواهید آقای مظلومی تمام طول هفته به ما گفته بود که اصلاً کاری به نتیجه هیچ‌کدام از بازی‌ها نداشته باشید و تنها بازی خودتان را انجام بدهید. ایشان حتی اجازه ندادند که ما از نتیجه بازی‌هاي دیگر خبردار شویم و ما در زمین بازی تنها برای خودمان جنگیدیم. واقعاً نه کاری به پرسپولیس داشتیم و نه هیچ تیم دیگری.

چه زمانی متوجه شدید که پرسپولیس شکست خورده است؟

بعد از بازی ما به رختکن رفتیم و تلویزیون روشن بود. همان جا متوجه شدیم که پرسپولیس شکست خورده است وگرنه اصلاً هیچ کدام نمیدانستیم در آزادی چه نتیجه‌اي رقم خورده است.

از خوشحالی تماشاگران هم متوجه نشدید که در آزادی اتفاقی افتاده است؟

آن‌قدر فشار بازی بالا بود که ما همه ی تمرکزم روی بازی خودمان بودو من شخصاً اصلاً متوجه صدای تماشاگران نشدم.

بعد از این که متوجه شدید پرسپولیس شکست خورده است، حال و هوای رختکن استقلال چطور بود؟

من با دیگران کاری ندارم اما در مورد خودم می‌گویم که خدا شاهد است من اصلاً از شکست پرسپولیس خوشحال نشدم و تنها از نتیجه استقلال خوشحال بودم. ما برای خودمان تلاش میکنیم و همان‌ طور که گفتم کاری به نتیجه سایر تیم‌ها نداشتیم. مطمئناً اگر بازی‌هاي خودمان رابه خوبی پشت سر بگذاریم می توانیم به قهرمانی هم امیدوار شویم.

خودت به استقلال چقدر شانس قهرمانی می دهی؟

فوتبال قابل پیشبینی نیست و واقعاً من خودم اصلاً نمی دانم برای قهرمانی استقلال درصد تعیین کنم. ما تمام تلاشمان را می کنیم که ۲ بازی خود رابه بهترین شکل انجام بدهیم و اشتباهی نکنیم که بعدا حسرت بخوریم. طبیعی است که هر تیمی که کمتر اشتباه کند می تواند جام را بالای سر ببرد.

بعد از شکست دربی شایعاتی به راه افتاده که تو گفته‌اي اگر استقلال جام نگیرد از این تیم می روی. این موضوع را تأیید میکنی؟

هرگز چنین چیزی درست نیست و من این صحبت‌ها را تکذیب میکنم. خدا وکیلی من اصلاً چنین حرفی نزده‌ام و طرفداران استقلال رابا دل و جانم دوست دارم. همین حالا تمام تمرکزم روی موفقیت استقلال در ۳ بازی باقیمانده در لیگ و جام حذفی است و به چیز دیگری هم فکر نمیکنم. من تماشاگران استقلال رابا جان و دلم دوست دارم و صد در صد اولویتم برای فصل بعد هم حضور دراین تیم است.

از کمپینی که برای نرفتن تو به لیگ ستارگان قطر راه افتاده است خبر داری؟

خودم ندیده‌ام اما چیزهایی از دوستانم شنیده‌ام. از همه ی تماشاگران استقلال هم تشکر می کنم. من دوست دارم در استقلال بمانم ولی از آینده کسی خبر ندارد. شک نکنید در بازی‌هاي بعدی با تمام وجود برای استقلال بازی میکنم ودر پایان فصل با مسئولان این باشگاه برای رفتن یا ماندن پای میز مذاکره می نشینم. شاید انها من را نخواهند ولی همان‌ طور که گفتم من دوست دارم در استقلال بمانم.

 منبع : parsnaz.com



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 178
برچسب ها : امیدابراهیمی , فوتبالیست , فوتبال ,

تاريخ : سه شنبه 13 آذر 1397 | 16:38 | نویسنده : admin |

به گزارش افکارنیوز، یونس دلفی شرایط معمولی دارد و در تیم ته جدولی استقلال خوزستان توپ می‌زند، اما با این حال، هر هفته اخباری مبنی بر لژیونر شدن او از طریق رسانه‌ها منتشر می‌شود که این اتفاق، واقعاً عجیب است. وقتی هدایت تیم بر عهده مربیان دیگر بود نیز، دلفی روی بورس قرار داشت و هر روز، سر از یک تیم درمی‌آورد؛ از آژاکس هلند گرفته تا پورتو، پورتموث انگلیس، آاک یونان، روبین کازان روسیه و... فقط نام بخشی از باشگاه‌هایی است که از نگاه اطرافیان باشگاه استقلال خوزستان، برای جذب دلفی صف کشیده‌اند، اما معلوم نیست چرا این بازیکن حاضر نمی‌شود هیچ یک از این پیشنهادات را بپذیرد و در همین عنفوان جوانی، لژیونر شده و راه پیشرفت را برای خود انتخاب کند. با این حال، دیروز از سوی یکی از نزدیکان باشگاه پرسپولیس شنیدیم برای جذب دلفی، تلاش‌هایی صورت گرفته و اگر این بازیکن بخواهد با رقم معقولی از استقلال خوزستان جدا شود، باشگاه مذاکراتش را ادامه خواهد داد آن هم بدون اخباری که بوی بازارگرمی می‌دهد. 
از سوی دیگر، برانکو ایوانکوویچ سرمربی سرخپوشان بعد از بازی با ماشین‌سازی به صراحت گفته بود از آنجا که در لیست بالای ۲۳ ساله‌ها جای خالی وجود ندارد، باید به دنبال جذب بازیکنان زیر ۲۳ سال برای تقویت تیم باشد. یکی از مهم‌ترین پست‌ها، خط حمله است که بازیکنان زیادی به غیر از علی علیپور، گادوین منشا و محمدامین اسدی به چشم نمی‌خورند. البته امید عالیشاه و سیامک نعمتی نیز می‌توانند در خط حمله بازی کنند ولی نکته اینجاست که لیست پرسپولیس بالانس نیست و این دو بازیکن هم باید در پست‌های دیگر به میدان بروند. 
به هر حال طبق ادعای یکی از نزدیکان باشگاه، یونس دلفی یکی از مهم‌ترین گزینه‌های پرسپولیس به حساب می‌آید و شاید سرخ‌ها هم می‌خواهند با استفاده از بازیکنان جوان در خط حمله، از روی دست استقلالی‌ها که با جذب اللهیار صیادمنش، به شرایط خوبی رسیدند، کپی برداری کنند.

 منبع : shahrekhabar.com



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 201
برچسب ها : فوتبال , پرسپولیس , استقلال , برانکو ,

تاريخ : سه شنبه 13 آذر 1397 | 16:32 | نویسنده : admin |

جی کی رولینگ نویسنده مجموعه کتاب داستان های هری پاتر میباشد.

بیوگرافی جی کی رولینگ :

جوآن جو رولینگ ۳۱ ژوئیه ۱۹۶۵ با نام‌های هنری جی. کی. رولینگ و رابرت گالبریت نویسنده مجموعه کتاب‌های داستان هری پاتر است.

رولینگ سال ۱۹۶۵ در شهر ییت نزدیک بریستول انگلستان متولد شد. او در رشتهٔ زبان و ادبیات فرانسه در دانشگاه اکستر انگلستان به تحصیل پرداخت. رولینگ درسال ۱۹۹۰ هنگامی که در انتظار یک قطار که تأخیر داشت، بود که ایدهٔ هری پاتر و مدرسهٔ جادوگری در ذهنش شکل گرفت و سه سال بعد در زمانی که از همسر روزنامه‌نگار پرتغالی‌اش جدا شده‌بود و در حالی که همراه دخترش – جسیکا – که حاصل ازدواج نافرجامش بود نوشتن داستان را شروع کرده‌بود.

داستان‌های هری پاتر پس از شهرت جهانی، جوایزی متعدد را از آن خود کرد. این مجموعهٔ داستانی به ۶۵ زبان و به طور تقریبی در ۴۰۰ میلیون نسخه منتشر شده‌است. کتاب‌های هری پاتر از پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ بشر بوده‌اند. در سال ۲۰۰۷ فهرست ثروتمندان ساندِی تایمز میزان ثروت رولینگ را به ۴۵۴ میلیون پوند (۱٫۰۷ میلیارد دلار) تخمین زد و در بین پولدارترین زنان انگلیس رولینگ را در رده ۱۳ جدول قرار داد. مجله فوربز رولینگ را در رده چهل و هشتمین شخصیت معروف در سال ۲۰۰۷ معرفی کرد. 


با توجه به مقاله چاپ شده در روزنامه گاردین برای تدریس زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی به پورتو پرتغال مهاجرت کرد. او یک روز پس از گوش سپردن به یکی از کنسرت‌های چایکوفسکی نوشتن را آغاز کرد. پس از گذر هجده ماه (۱۶ اکتبر ۱۹۹۲) زندگی در پورتو او با روزنامه‌نگار پرتغالی به نام ژورگه آرانتس ازدواج کرد و کمتر از یک سال دختر آنها به نام جسیکا به دنیا آمد. رولینگ پیش‌تر در زمان بارداری یک بار دچار سقط خودبه‌خودی شده‌بود که با این وجود در ۱۷ نوامبر ۱۹۹۳ از همسر پرتغالی خود جدا شد. مدتی پس از این جدایی او به همراه دخترش کوچکش به ادینبرو اسکاتلند مهاجرت کرد. هفت سال پس از فارغ‌التحصیلی، او خود را یک شکست خورده واقعی می‌دانست، او با داشتن دختری هفت ساله، هم در ازدواجش ناکام شده‌بود و هم بدون شغل بود؛ پس او تمرکز خود بر روی نویسندگی را بیشتر کرد مدتی نیز او در درمانگاه افسردگی به علت افسردگی و اقدام به خودکشی ناموفق بستری بود. خلق موجودی به نام دیوانه ساز در مجموعه داستان‌های هری پاتر برگرفته از همین دوره از زندگی رولینگ است.

مام داستانهای کوتاه و بلند جی کی رولینگ :

هری پاتر و سنگ جادو (۲۶ ژوئن ۱۹۹۷)
هری پاتر و تالار اسرار (۲ ژوئیه ۱۹۹۸)
هری پاتر و زندانی آزکابان (۸ ژوئیه ۱۹۹۸)
هری پاتر و جام آتش (۸ ژوئیه ۱۹۹۹)
هری پاتر و محفل ققنوس (۲۱ ژوئن ۲۰۰۳)
هری پاتر و شاهزاده دورگه (۱۶ ژوئیه ۲۰۰۵)
هری پاتر و یادگاران مرگ (۲۱ ژوئیه ۲۰۰۷)
جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها (مکمل مجموعه هری پاتر) (۱ مارس ۲۰۰۱)
کوییدیچ در گذر زمان (مکمل کتاب هری پاتر) (۱ مارس ۲۰۰۱)
قصه‌های بیدل نقال (۴ دسامبر ۲۰۰۸)
هری پاتر و فرزند نفرین‌شده (طرح کلی داستان) (نمایشنامه‌ای نوشتهٔ جک تورن) (۳۱ ژوئیه ۲۰۱۶)
راهنمای ناکامل و نامعتبر هاگوارتز (۶ سپتامبر ۲۰۱۶)
داستان‌های کوتاهی از قدرت، سیاست و اشباح مزاحم در هاگوارتز (۶ سپتامبر ۲۰۱۶)
داستان‌های کوتاهی از قهرمانی‌ها، سخت‌کوشی‌ها و سرگرمی‌های خطرناک در هاگوارتز (۶ سپتامبر ۲۰۱۶)
جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها (فیلمنامه) (۱۹ مارس ۲۰۱۶)
پیش درآمد هری پاتر (ژوئیه ۲۰۰۸)
تجدید دیدار ارتش دامبلدور در مسابقهٔ نهایی جام جهانی کویییدیچ (ژوئن ۲۰۱۴)
خلاء موقت (۲۷ سپتامبر ۲۰۱۲)
آوای فاخته (با نام مستعار روبرت گالبریث) (۱۸ آوریل ۲۰۱۳)
کرم ابریشم (با نام مستعار روبرت گالبریث) (۱۹ ژوئن ۲۰۱۴)
ردپای شیطان (با نام مستعار روبرت گالبریث) (۲۰ اکتبر ۲۰۱۵)
سفید کشنده (با نام مستعار روبرت گالبریث) (در آینده)

منبع: آسمونی



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 195
برچسب ها :

تاريخ : دوشنبه 5 آذر 1397 | 19:49 | نویسنده : admin |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.